Help een student zijn opleiding af te ronden!

“Dankzij het Radboud Fonds heb ik nu de baan die ik graag wilde!” Danique wilde dolgraag een master Orthopedagogiek doen. Omdat zij geen recht meer had op een studielening én niet in staat was om naast haar studie te werken, deed zij een beroep op het Radboud Fonds. Het Radboud Fonds steunt studenten van de Radboud Universiteit die om financiële redenen hun studie niet kunnen afmaken.

Het verhaal van Danique
“Ik ben in 2013 begonnen aan de studie toegepaste psychologie aan de HAN. Nadat ik deze had afgerond, ben ik begonnen aan de premaster onderwijswetenschappen. Helaas moest ik hier vanwege ziekte na een tijdje mee stoppen. Daarna ben ik van alles en nog wat gaan doen en heb ik een tijdje gewerkt in de jeugdhulpverlening. Hier kwam ik erachter dat mijn hart bij de jeugdzorg lag en dat ik graag jongeren wilde gaan helpen. Ik heb me daarom weer ingeschreven bij de Radboud Universiteit aan de premaster Orthopedagogiek.

Ik studeerde op dat moment best al wel lang, sinds 2013, en mijn recht op de overheidslening verviel. Omdat het voor mij ook niet mogelijk was om naast mijn studie nog te werken, kreeg ik het financieel niet voor elkaar om aan mijn master te beginnen. Op dat moment ben ik naar mijn studentendecaan toegestapt. Samen kwamen we uit bij het Petrus Canisius Fonds, een Fonds op Naam onder het Radboud Fonds. Ik moest hiervoor een begroting maken en duidelijk maken wat het tekort was.

Uiteindelijk heb ik de master in één jaar afgerond en start ik volgende week met mijn eerste baan. Ik ben het Radboud Fonds heel dankbaar! Door de financiële ademruimte kon ik mij volledig op mijn studie storten. Het is goed dat dit soort vangnetten bestaan, want iedere student kan in een situatie als deze terecht komen. Ik zou ook tegen studenten willen zeggen om niet te schromen om met problemen naar de studie-adviseur stappen. Er is altijd een oplossing en dat is een fijn gevoel.”

Danique Goedendorp, 27 jaar, afgestudeerd aan de master Orthopedagogiek

Help het Radboud Fonds studenten te helpen
Het Radboud Fonds steunt studenten van de Radboud Universiteit die om financiële redenen hun studie niet kunnen afmaken. Dat doen we door beurzen te verstrekken aan hen die dat het hardst nodig hebben. Zo proberen we ervoor te zorgen dat geen enkele student gedwongen wordt zijn of haar studie af te breken. Help je mee? Namens de studenten, hartelijk dank!

Studieproblemen worden vaak veroorzaakt door een combinatie van persoonlijke problemen, gezondheidsproblemen, psychische problemen en/of familieomstandigheden. Hierdoor kunnen studenten ook in een kwetsbare financiële positie komen. De meeste studenten hebben het al moeilijk, dus financiële tegenvallers treffen hen extra hard. Wanneer studenten geen steun kunnen krijgen uit hun persoonlijke kring en geen aanspraak kunnen maken op studiefinanciering, staan ze er alleen voor. In sommige gevallen kan dit hun studie in gevaar brengen, bijvoorbeeld als ze hun collegegeld niet kunnen betalen.
In deze gevallen kunnen studenten een financiële bijdrage aanvragen bij het Radboud Fonds. U kunt helpen een studiebeurs te financieren door een donatie te doen. Mede dankzij deze donaties kunnen studenten hun studie afmaken.

Heb je als student financiële problemen? Je studentendecaan kan je helpen bij de aanvraagprocedure voor een financiële bijdrage.

Bekijk alle
€ 25 27-07-2024 | 08:01 Aan: Running for the 'Law outside of the Classroom' Initiative
€ 15 26-07-2024 | 07:04 Aan: Running for the 'Law outside of the Classroom' Initiative
€ 15 25-07-2024 | 14:03 Aan: Running for the 'Law outside of the Classroom' Initiative